onsdag 30. april 2008

Tilpassa opplæring!


Tilpassa opplæring er eit vanskeleg , men eit utruleg viktig tema. Det er noko som har vert sia opplærings love frå 1998. Tilpassa opplæring er ein plikt for skuleeiara, opplæringsstadets leiing og personalet til å gje ein god og forsvarleg opplæring ut ifrå den enkeltes evner og føresetnader. Tilpassa opplæring skal søga føre at alle elvane får den læringa dei har rett på.


Vi er alle forskjellige, alle har forskjellige behov. Eg er tilhengar av MI-teorien til Gardiner, den seiar det at alle har noko dei e god på, men alle er ikkje god på det sama, og det er vel derfor tilpassa opplæring er så viktig.
Det er ikkje lett å gjennomføra 100% tilpassa opplæring iallfall ikkje når du er ein lærar med 25 elevar.


I førelesinga til Aashild gjekk vi igjennom nokon moment som ein bør ta omsyn til.

1. For å gjennomføra tilpassa opplæring for alle elevar må kompetansemåla brytas ned og formulerast på ein måte som gjer det mogleg for elevane å vita når dei har nådd måla.
2. Ein må gje eleven kunnskap på korleis ein skal skildra måla, og korleis kvart individ kan nå målet på ulike nivå.

Det som er eit problem med å gjennomfør tilpassa opplæring er pengar, pengar, pengar, alt kostar og der er her problema kjem. Skulen har ikkje nok pengar til og gjennomføra tilpassa opplæring lika bra som ein kanskje ynske. Eit tiltak som burde vert gjort var at det var laga mindre klassar, slik ein lærar hadde hatt mindre elevar å ha ansvar øve. Da hadde det vert lettare å tilpasse undervisninga og elevane ville fått meir tid til saman med læraren, elvane ville blitt sett meir, og der ville vert lettare å laga eit undervisnings opplegg som dekker fleir elevar i klassen. Eg håpar at politikarane vil sjå meir på denne problemstillinga slik det kanskje kunne blitt gitt meir pengar til skolane. Det er borna vår som skal ta øve samfunnet etter oss, og da er det viktig at dei får den ”rette” opplæringa dei har krav på!


Etter undervisnings økta gjekk me i grupper, her skulle vi laga ein time med tilpassa opplæring. Mi gruppa tok utgangspunkt i ein matte time i 5 klasse, her er våras resultat av gruppe arbeidet:


Ulike måter å gjennomføre tilpasset opplæring


v Tilpasset opplæring
- Differensiering
v Passende arbeidsmåter
- Variasjon
v Passende organisering
- Gruppesammensetting
- Læringsarena
v Læringsstrategier
- Mange intelligenser
- Læringsstiler

Undervisningsopplegg

--- Dette er på bokmål sia vi skreiv dette samen i gruppa.


Klasse: 5.trinn
Fag: Matematikk – stasjoner
Tid: 90 minutt: 15 min innføring, 4x15 min stasjoner
Grupper: 4 grupper delt inn i nivå ca 5 elever
Tema: Multiplikasjon og divisjon

Innføring i sammenheng mellom multiplikasjon og divisjon felles med alle elevene.

Stasjonene:¨



1. Lærestasjon
Læreren lærer eleven typiske regler og ting å huske på ved multiplikasjon og divisjon. Her er det lett å legge til rette for elever med spesielle behov, ettersom læreren styrer løpet selv og kan lett variere etter hvilken gruppe han/hun har.



2. Oppgavestasjon
Elevene jobber med oppgaver med det stoffet som de akkurat har lært. Elevene jobber med den fargen/nivået som passer dem, og som de har fått tildelt i samarbeid med læreren.



3. Butikk
Handler ulike ting, der prisen er oppgitt for x-antall, eller pr stk, og de må bruke multiplikasjon og divisjon. De svake elevene lager seg ikke de mest avanserte stykkene.



4. Pc
Jobbe med oppgaver som går på multiplikasjon og divisjon. Gyldendal & Cappelen. Her finnes det flere nivå, som elevene selv kan velge etter hvor de tror de hører til.

Vi har bevisst satt opp denne rekkefølgen på stasjonene der den svakeste gruppen begynner på stasjon 1. Dette for at da er konsentrasjonen fortsatt inntakt, og derfor gjør de det kjekkeste til slutt.

1 kommentar:

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.