torsdag 1. mai 2008

Retteleiing og vurdering !


Kva er veiledning eller med andre ord en vegvisar?


Ein vegvisar er ein som ”visar veg”, saksforholdet høyr til den som blir ”vist veg”.
Den som rettleiar har ofte meir fag kompetanse enn den som blir vegvisar.
Det er viktig med tillitt i ein slik situasjon, dømer til at det kan forkomme er ein lærar som rettleiar ein elev til å løysa ein oppgåve.


Oppgåva til ein vegvisar:

- Væra utforskande samen me den som blir veileda.
- Stille dei gode spørsmål
- Gje råd
- Korrigera


Vi blir oftare veileda enn vi trur, situvasjoner som me kan bli veileda i er, borneoppdragning, trening, skulesamenheng, jobb samanheng osv….

Kva er vurdering?

Det er to former for vurdering, formativ og summativ.

Formativ vurdering: Vurdering for læring, danne grunnlag for betring i faget, kan førekomma ved ein rettleiing.

Summativ vurdering: Vurdering av læring, seier noko om kva eleven kan, elevens nivå ved avslutning av , fag, år, osv.. dømer på slik vurdering er provar, eksamen. Karakter kan å er ein form får å visa resultatet på den summative vurderinga.

Kvifor er vurdering viktig?


- Veilednings aspektet. Gi motivasjon.
- Bedømmingsaspekt, informasjon elev og ikkje minst dei føresatte.
- Informasjonsaspektet, til samfunn, skule, arbeid osv
- Skulevurderingsaspektet, kvalitetsikring, måloppnåing.
- Seleksjonsaspektet, grunnlag for seleksjon til andre skular
.

Vurdering skjer ofte i forskjellege nivå,
Døme;

- Samfunn, internasjonale testar.
- Skule, inter skulevurdering
- Individ, vurdering av forskjellige aktivitetar.

Uliker orienteringar gjer ulik for og kvalitet på vurderinga. God vurdering fremmar læraren.

Rettleiing og vurderingar er utruleg viktig syns eg, det er med på å motivera, og det visar heila tida kor kvart enkelt individ ligg i utviklinga si, i et fag, eller i ein utdaning osv…

Når eg var i praksis vekk eg sjølv eit innblikk i kor viktig rettleiing og vurdering er, og kor møkje det kan motivera ein. I praksis fekk me rettleiing etter kvar undervisning vi hadde hatt, her fekk eg mange tilbakemeldingar om ting som var bra, og om ting som eg burde gjer betre.

Da praksis perioden var ferdig skulle den stor tilbakemelding komma, praksis læraren vår sa at hu så at eg jobba med tilbakemeldinga eg hadde fått gjennom praksisen min. Ho så at eg hadde fokusert å tenkt på kva eg gjort heila tid, og at eg fokuserte veldig bra på å læra og vidareutvikla meg. Ho kommenterte også det at var utruleg flink til å mota å gje tilbakemeldingar både positive og negative. Når ho sa dette strålte eg, eg blei ennå sikrare på at eg ville bli lærar og ikkje minst at eg skulle klara det.


Etter dette så eg kor viktig det var med konstruktiv tilbakemelding, rettleiing, og til slutt ein vurdering. Å få vita ”resultatet” på praksis vekene, det eg hadde jobba så møkje med var kjempe. Er framleis møkje og jobba med, men eg har fått trua på meg sjølv. Rettleiinga og vurderinga, har hjelp meg med å få det retta fokuset, og ikkje minst få sjå kva eg bør jobba meir med og kva eg er god på.

Ingen kommentarer: