Observasjon og førebreding til praktis
Feiltolking, fyrsteinntrykk, sisteintrykk, glorifisering, personleg forhold er nokon av utrykka vi gjekk igjennom i dag. Det er utruleg viktig å vera konsekvent på korleis folk og elevar tolkar ein som lærar. Me må hugsa det at me skal væra eit førebilete for mange born, og det er viktig at foreldre og elevar har respekt og tiltru til deg. Difor er spesielt fyrsteinntrykk utruleg viktig og hugsa på, det er viktig og prøva å gje eit så godt fyrste inntrykk som muleg.
Når me skal ut i praksis og observera er det viktig å hugsa det at elevane vil få eit inntrykk av oss, og det er viktig og tenkja på korleis me ter oss. Nå skal jo ikkje me undervisa i fyrste omgang, men kun vera der og observere.
Observasjon
Fokusering; Avgrensing, observasjon krev avgrensing.
Formål, forklara kvifor me vil observera.
Eg syns det vart utruleg greitt med litt info om logg, observasjon osv. før vi skal ut og prøva
oss sjølv i praksis. For å skilja generell observasjon og eigne meiningar fann vi vel alle saman ut når vi skulle prøva å observera nokon ute på skuleområde, det var utruleg lett og blanda mellom kva ein meinar og kva vi observerte. Det var kult å få prøva seg litt sjølve om det vart vanskeleg og finna det eg/vi skulle sjå etter, men det var vel ein del av utfordringa.
Så no kjennar eg meg meir forberedt til å vera på Skåredalen skule ei veka, og sjå korleis ting fungerar der.
----------------------------Retta 05.05.08-------------------------------
Etter kommentar frå Birgitt og Catrine har eg nå retta skrivefeila mine, eg merkar det at eg heldigvis har blitt mye betre til å skriva ny-norsk nå, sjølv om eg ennå har eit stykke igjen til ein heilt korrekt ny-norsk.
Eg har også fått nokon spørsmål av Birgitt som eg vil svara på:
Spørsmål frå Birgitt:
Kvifor er ein bevisst og systematisk observasjon og loggføring så viktig i skulen? Kva er nytteverdien?Korleis gjekk det når de loggførte observasjonane dykkar i praksisveka? Fann de ut korleis barn er? Kva fann de ut om skulen?
Etter praksis såg eg kor viktig det var og observera borna, og ikkje minst loggføra. Noko av grunnen til at det er så viktig er at det er møkje ein ikkje legger merke til når ein står fremme i eit klasserom og skal holda augo med ca 25 elevar på sama tid. Det å då loggføra det ein ser hjelp ein til og kunna sjå utviklinga til borna, og ikkje minst korleis borna opptrer i spesielle situasjonar.
Når eg var ute i praksis fekk eg eit veldig gått døme eg kan bruka til å visa kvifor det er viktig og observera borna ein gong i blant. Det var ein elev i klassen som var ein ”reser” på å lesa, kvar dag har klassen eit kvarte der dei les i ei sjølv valt bok. Etterpå noterar dei ned kor møkje dei har lest og kalas bøker dei har lest. Ho eina i klassen ”leda” på kor mange sider dei hadde lest. Men når eg satt og observerte ho under heil uka, satt ho og bladde i boka, mens ho såg rundt i klasserommet. Det var ikkje møkje lesing på den eleven. Detta tok eg opp med praksis læraren og ho sa ho ville holda eit auga med ho. Etter nokon dagar fekk eg beskjed frå praksis læraren at ho hadde observert det sama.
Der fekk både eg og praksislæraren sjå at det er mye ein ikkje legger merke til når ein står framme i eit klasserom, og at det kan vera bra å setja seg ned ein gong i bland og observera elevane. Ein kan få tak i mye ”uventa” og mye informasjon som ein ikkje så lett oppdagar i ein undervisnings situasjon.
På spørsmålet om eg fann ut korleis born er vil eg vel svara tja. Eg fekk observert mye forskjellig, og oppdaga ein del som eg bør vera observant på når eg skal ut og undervisa, eit døme er som nemnt over. Elles om skulen så fekk eg eit inntrykk av at det var ein bra skule. Det er ein ny skule, med mange unge læare så skulen bær ein litt nymoderne preg, eg fekk også eit inntrykk av at dei er møkje meir fokus på IKT i skulen. Dei hadde også eit veldig stort fokus på å bruka biblioteket som eit hjelpemidel i undervisninga, noko som eg så borna drog nytte av.
Alt i alt var det ei utruleg lærerik veka, og nå når skule året er ferdi sitt eg tilbake med ein kjensel av at eg faktisk lærte utruleg mye. Ikkje berra av og observera borna, men også observera erfarne læare når dei underviste og var blant borna.
søndag 9. september 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
2 kommentarer:
Hei, Cecilie...
Eg tykkjer det du skriv frå økta ber for mykje preg av oppsummering, og vil gjerne at du prøver å skriva litt meir lausrive frå "manus" (forelesninga i ppt-format). Eg er ute etter dine tankar og refleksjonar rundt tema. Kvifor er ein bevisst og systematisk observasjon og loggføring så viktig i skulen? Kva er nytteverdien?
Korleis gjekk det når de loggførte observasjonane dykkar i praksisveka? Fann de ut korleis barn er? Kva fann de ut om skulen?
Birgit :-)
Eg er einige med Birgit her. Mykje oppramsing av timane, og lite refleksjon. Kanskje du kan se litt på diverse skrivefeil? Det er det litt for mykje av her...Bruk ordboka aktivt, det er eit viktig hjelpemiddel!! Nynorsk kan vera vanskeleg nok det! Lukke til!=)
Legg inn en kommentar