Lærarens mandat og mange oppgåver
Der vart fira nye ped timar gått og det er tid for ny blogging. Eg må argleg innrømma det at eg ikkje er kommen heilt skikkeleg inn denne blogginga, men men øving gjer vel mester?!! Så det er vel bare å setta i gang. Som overskrifta seie handla temaet i dag lærarens mange oppgåver og utfordringar innan kommunikasjon i forhold til elevar, kollega og ikkje minst foreldra. Birgitt viste oss dei ti bod for lurare som Inge Eidsvåg har skrevet, og dei har eg valt å ta me for eg syns dei var noko som me faktisk burde ha i bakhovudet når me skal bli lærarar.
Inge Eidsvågs ti bod for læraren :
1, Væra glad i faga dine.
2, Glad i forteljingar.
3, Vera nærverande.
4, Sjå elevane.
5,Vera glad i elevane dine.
6, Forventningar og stilla krav til deg/elevane ?
7, Ha me noe nytt.
8, Trivnad og utvikling i kollegiet.
9, Samtaler om skulen si samtispolitikk.
10, Våga å være lærar.
Det viktigaste buskape tykkar eg var det at ein av lærarens hovudoppgåve er å "ta ta del i oppdraginga, sjølv om foreldra har hovud ansvar " Alt detta visa at ein lærar har mange fleir oppgåve enn å berra stå føre ein klasse å babla fag. Ein lærar har ein uturleg utfordrande og krevjande oppgåva, og det trur eg det er mange som ikkje tenkjer på.
Ein lærars mange oppgåva:
Oppdraging /verdiforming
Undervisning kunskapsfomidling
Omsorg
Planlegings og planarbeid
Skulebasert vurdering og utviklingsarbeid
Samarbeid
Administrasjon
Spesielle oppgåver
Utan om å "oppdra" og passa på barna har også læraren et ganske stor ansvar ved å lære barna noko. Etter de er ferdi på skulen har borna spesielle ting dei skal kunna og ha kunnskap om.
5 grunnleggande ferdigheita
1, utrykka seg munnleg
2, kunna lesa
3, utrykka seg skriftleg
4, rekna
5, bruka digitale verktøy
Desse skal liggja til grunn for all opplæring i skulen uansett fag eller nivå. Læraren må planleggja og førebu eigen undervisning, lokal tilpassing er viktig. Satsingsområdar på skulen Årsplan og halvårsplan er pålagt. Laga vekeplanar. Plan for spesialundervisning. Individuelle læreplanar ( iop nettstaden til foreldreutvalet god grunnskulen) Programfag til val, hjelpe 10ende te å velga !!!
Som eg har nemnt øve er det 1000 ting som er viktig for å bli ein god lærar. Det er så mange oppgåver ein lærar har, men som folk ikkje tenke øve. Eg satt utruleg pris på at me gjekk igjennom dei ti bod av Inge Eidsvåg, dei 5 grunnleggande kompetanse. Eg trur detta vil bli brukt vidare i utdanninga og når me vart ferdi utdanna. Eg har iallfall lagra det på minnet, og vill bruka notata frå timen te å huska kvifor eg vill bli lærer og kor mange oppgåver me eigentleg har. L97 vektlegg ei lærarrolle som rettleiar og Lk06 sterkt fokus på tydeleg lærar som er 100 % .
Eg trur at vist me klara og bruka det me har lært i pedagogikken og det me komme te å læra pluss alle hjelpemidla ein lærar har og ikkje gløymer korleis det eigentleg er og værs born og ungdom komme/kan me komma langt innanfor læraryrke. Me fekk også eit lite innblikk i data basen grep. Grep er ein plass der lærarar og foreldre kan gå inn å sjå korleis barna bør ligga an i forhold te læreplanar. Denne sia håpe eg å få kunna bruka aktivt både under studium og i praktisk. Den sia trur eg jan væra te stor nytt, ikkje minst for foreldre som lika og følja me i kva barnet drive med på skulen. ( noe som burde vert obligatorisk)Adressa te grep = www.udir.no/grep
---------------------- Retta 29.04-08----------------------------------------
Etter kommentar frå Birgitt har eg fått nokon spørsmål som ho syns eg burde svara på. Så det gjer eg :)
Birgitts spørsmål "Kva trur du blir den største utfordringa for nett DEG som lærar? Oppdraginga? Klasseleiing? Samarbeid? Osv. Såg du på lenkjene anbefalt for vidare lesing? (kva med førebuande lesing? "
Som lærar har vi mange utfordringar, og det er mye ein til ein kvar tid skal tenka på, og ikkje minst ta omsyn til. Det å leda ein klasse, vera et førebilete og ikkje minst kunna læra ifrå seg er ikkje alltid lika lett. For meg personleg har eg nok eindel utfordringar her ja. Den største utfordringa for meg blir nok å formidla all lærestoffet. Det å formidla kunnskap og ikkje minst læra det ifrå seg slik at alle i klassen skjønnar er ein utfordring, men heldigvis er dette noko ein kan jobba med, og som ein blir betre i etterkvart som ein får meir erfaring. Spesielt om ein er ops på det sjølv, og veit kva ein bør jobba med.
Når det gjelder å leda klassen og oppdraging av borna trur eg at eg ligge bra an. Også fått bekrefta dette etter praksis. Det einaste eg merka i praksis var at eg kanskje blei litt "venn" med borna i begynninga. Noko som førte til at eg ikkje blei den autoritær persona eg burde. Etter tilbakemelding frå praksis lærar fekk eg beskjed om å jobba med akkurat det, og da gjekk det supert. eg følte eg til tider va litt streng, men etter at elevane skjønte korleis eg ville ha det bli alt møkje betre. Elevane jobba betre og det beli møkje roligare i klassen.
Når det gjelder samarbeidt må eg vel innrømma at det er så som så, eg har en sterk personleg heit, og har mine meiningar noko som ofte gjer det lett at eg kjem i "teite" konfliktar. Dette er noko eg har jobba mye med dei siste åra, å eg har måtta gå inn i meg sjølv om sjå kva eg eigentleg gjer feil, og korleis eg kan forbetre mine negative og positive sider i et samarbeidt.
Spesielt etter dette året med så møkje gruppearbeid har eg møtt nokon utrfordringar, men eg har lært utruleg møkje. Ikkje bare om meg sjølv, men også om andre. Noko av det viktigaste når det gjeld samarbeidt er å kunna lytta, og sjå alle si meiningar, ikkje vera bombastisk og ikkje minst vera villig til å gjera ting annleis enn ein kanskje pleie. Vi menneskjer er ofte rett for ein forandring, og dette er noko vi alle må/bør jobba vidare med.
Alt i alt har eg nok mine fordelar som lærar når det gjelder ledarrolle, men har nok mye mye meir å læra , men merkar godt at bare på dette første året har eg blitt betre:) Så øving gjør mester, er ein villig til å gå inn i seg sjølv å ta både positiv og negativ tilbakemelding til seg så komme ein nok langt til slutt:) " Ein lærar er aldri utlært "
tirsdag 4. september 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar