mandag 27. august 2007

Måndag 27.08 -07

Komunikasjon:

Der var ped timane i gong, dei fyrste timane vart utruleg kjekke synst eg. Det me kropspråk, kropskontroll ådet og tenka før me snakke er noko me alle har godt av å lera meir om. Det er fleir som ikke tenkar på det at sjølv om det du seie kan meinast slik, er det ikkje sikkert at dei andre oppfatta det på den måten du vil dei skal. Det å kunna snakka rett og bruka kroppen rett er ein utoleg vanskeleg og viktig oppgave. Det er spessielt viktig for oss som skal bli læreare. Er det nokon som er veldig ops på korops språk, og flink til å "tolke" kropsspråket er det born.

Barn og ungdom er ekstremt ømfintlege på det å tyda kroppsspråket. 70% av kommunikasjonen foregår via kroppspråket og 30 % er verbalt. Det visar berra det at det er ennå viktigare å vera tydeleg og konsekvent på ka og korleis du skal snakka, utrykka og forklara deg i ein klasse slik at elevane din oppfatte det bodsakape du vil gje dei.

Det at kroppsråket har ein vikteg rolle i kommunikasjon fekk me bevist under mime leiken. Det å sjå kossen dei i klassen klarte og forlara dei merklegaste ting som, kokk med matallergi, prest som er homofil, og ein doktor som vart redd for blod ga oss nokon urfordringar. Men alikavell var det få av dei rare og vanskelege tinga som ikkje blei lauste. Det beviste berra det at sjøl utan varbal hjelp kan me kommunisera og forstå meir enn monge trur!

Komentar fra Birgitt "Det var ein grei oppsummering av fyrste økt. Eg vil likevel stilla deg nokre spørsmål som eg meiner du bør bruka som bakgrunn for ei utdjuping: Er det noko heilt konkret du kjem til å ta med deg etter denne økta i høve til møtet med ungane i praksis? Var det noko i episoden om kroppsspråk på NRK du beit deg spesielt merkje i? Eg la elles ut nokre artiklar og ei øving i å tolka ansiktsuttrykk som de skulle gjennomgå på eiga hand. Fekk du noko utav det? "

Svar te Birgitt: Det eg fekk utav timane og som eg komme til å bruka viare i praksis er at kropsbråk har utruleg stor innverkning på korleis ting me seie blir oppfatta. Barn er ekstremt nærtakande å tek til seg ting som blir sagt og gjort på ein annan måte enn ofta eldre mennesker gjør. Difor er det utuleg viktig å væra konsenkvent på korleis me utrykk oss i undervisnigns situvasjon.

Den episoden om kroppsspåk fra NRK syns eg fekk fram at både kroppsspåk og vanleg talemåte har utvikla seg utruleg berra dei siste åra. Filmen visar også at kroppspråk og måten ein snakka på er ofte forskjellig i de forskjellige miljøa. Eks i et hipp hopp miljø, idrett, skule og i heimen. Eg trur det at vist kvar enkelt person tenkje øve korleis de snakke og utrykk seg gjør me det ansleis etter kven me henger saman me. Om me er med kjæresten, venner eller er på skulen. Me har ofta et mer generelt språk og haldning når me vart i meir offfentlege situvasjoner. Som ein lærar er me ofta eit forbilete noko som gjør at me må bruka kroppen og språken me omhu. Det er ikkje altid ting blir oppfatta slik som me trur! Derfor vil, å håpar eg at praktisk gruppa kan hjelpa kvarandre på det, på å bli meir konsenkvente på holdning og komunikasjon når me snakke. Ikkje minst hjelpa kvarandre ute i praktisk, gje tebakemelding te kvarandre både posittive og negaative. Kansje være ekstra kritiske i byrjinga.

------ Retta 29.04-08----

Etter komentar på bloggen har eg blitt anbefalt til å gå inn og sjekka BBC - Science & Nature - Human Body and Mind - Spot The Fake Smile å det måtte eg då gjer. Eg tok testen å fekk 13 av 20. Ikkje akkurat full score, men heilt gret. Ette å ha tatt den testen skjønte eg raskt at det er vanskligare enn vi ofta trur og "tolke" ansiktsutrykk, spesielt på ukjente menneskar. Eg la fort merke til at når eg skulle sjå om dei smilte ekta, eller falskt så eg på augona til menneskene. Eg provde å lesa augo om dei smilte ekta eller falskt. Men som sagt va ikkje så lett som eg hadde trudd.

Birgitt anbefalte oss også og sjå ein episode av døme, hotel cesar uten lyd, for å prova og tolka ansiktsutrykk, og sjå på skodespelerane kun ut ifrå ansikk og mimikk kva dei sa. Etter et kvarter kjente eg at eg va litt sliten. Eg oppfatta møkje av det dei sa, men eg merka at det va nokon det var veldig vanskelig å sjå på.

Konklusjonen min blei då, at nokon er lettere å "lesa" enn andre :)

2 kommentarer:

Birgit E. Olsen Bratseth sa...

Hei, Cecilie..
Det var ein grei oppsummering av fyrste økt. Eg vil likevel stilla deg nokre spørsmål som eg meiner du bør bruka som bakgrunn for ei utdjuping: Er det noko heilt konkret du kjem til å ta med deg etter denne økta i høve til møtet med ungane i praksis? Var det noko i episoden om kroppsspråk på NRK du beit deg spesielt merkje i? Eg la elles ut nokre artiklar og ei øving i å tolka ansiktsuttrykk som de skulle gjennomgå på eiga hand. Fekk du noko utav det?

Birgit :-)

MALIN E. KRAKK sa...

Hei Cecilie!:)
Eg synest oppsummeringa di frå timane om kommunikasjon var bra, då du har fått meg deg mange viktige punkt. Elles skriv du at mykje at dette vil komme deg til gode og at du vil tenkje over det i andre samanhengar, noko som er viktig å ta med seg.